Контактні дані
тел.: +380502824859
ел. пошта: mykhaylo.pryymych@gmail.com
ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6911-0193
Михайло Васильович Приймич
Доктор мистецтознавства, доцент, член НСХУ, лауреат премій ім. М. Лучкая, Й. Бокшая та А. Ерделі (2007 р., 2018 р.)
Посада в.о. Ректора ЗАМ, кафедра: проректор з наукової роботи, професор кафедри декоративно-прикладного мистецтва.
Навчався: Ужгородське училище прикладного мистецтва, м. Ужгород, 1983-1987 рр.; Львівська академія мистецтв, м. Львів, 1989-1995 рр.
Працює в ЗАМ (ЗХІ) з 2004 року.
Викладає дисципліни: «Історія українського мистецтва», «Мистецтво Закарпаття», «Декоративне різьблення», «Філософія мистецтва».
Наукові інтереси, здобутки
Захистив:
кандидатську дисертацію на тему «Декоративне різьблення у сакральному мистецтві Закарпаття XVIII- XIX ст. (Історія. Типологія. Художньо-стильові особливості)», 2001;
докторську дисертацію на тему «Церковне професійнемалярство Закарпаття другої половини XVIII-першої половини XX cт.: народна традиція, візантійська канонічність та впливи західноєвропейського мистецтва», 2018 р.
Автор понад 100 наукових праць. Серед них:
Приймич М. Перед лицем твоїм. Закарпатський іконостас: монографія. – Ужгород: Карпати – Гражда, 2007. – 224 с.
Приймич М., Зубко П. Кошицька та Ужгородська Катедри. – Ужгород: Гражда, 2013. – 120 с.
Приймич М. Іконостаси Закарпаття. Історико-мистецькі нариси/ Вст. cт. М. Сирохмана.─ Ужгород: Карпати, 2014. – 184 с.
Приймич М. Церковний живопис Закарпаття/ М.Приймич. – Ужгород: Карпати, 2017. – 137 с.: іл.
Приймич М. Церковне професійне малярство Закарпаття другої половини XVIII - першої половини ХХ ст.: народна традиція, візантійська канонічність та впливи західноєвропейського мистецтва [Текст] : монографія / М. В. Приймич. – Ужгород : Карпати, 2017. – 508 с.: іл, кол.іл.
Приймич М. Кафедральний собор Воздвиження Хреста Господнього та резиденція Мукачівськиї єпископів в Ужгороді. – Ужгород: Видавництво Олександри Гаркуші, 2023 р. – 132 с.: іл.
Науковий керіник реставраційних робіт у Хрестовоздвиженському кафедральному соборі м. Ужгород, що здійснювалися у рамках траскордонного співробітництва HUSKROUA/1702/3.1/0130 «Реставрація спільної історичної спадщини».
Куратор виставки спільного проекта Володимира Стасенка та Лесі Приймич: Сакральне: ідентифікація війною», у залі Закарпатського обласного музею архітектури та побуту, відкрито 13 грудня 2023 р.